Jennifer Lopez Fan Club
Jenny
 
Diszkográfia
 
Filmográfia
 
Videográfia
 
Dalszövegek
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Az Oldal
 
Filmográfia
Filmográfia : 2004

2004

Feri  2004.09.20. 18:21

HölgyVálazs

Shall We Dance(HölgyVálasz)

A forgatásról

John Clark (RICHARD GERE) chicagói ügyvéd, aki jól tudja, hogy élete csaknem tökéletes. Szereti gyönyörű feleségét (SUSAN SARANDON), sikeres karriert épített ki, és felnevelt két csodálatos gyereket. És mégis… hétköznapjai mindig ugyanazzal a rutinmunkával telnek, az ingázás idegölő és a család általában túl elfoglalt ahhoz, hogy együtt töltött percekre is lenne idejük. John néha eltűnődik, hogy vajon tényleg csak ennyi lenne-e az élet, míg aztán egy nap, munkából hazafelé menet, leszáll a vonatról, és olyat tesz, amire igazán senki nem gondolna. Anélkül, hogy egy léleknek is elárulná, John táncórákra kezd járni. Hirtelen egy teljesen új világban találja magát – a mozgás, a zene és a szenvedély világában. Ahogy ez a komoly ember szinte szó szerint könnyű léptűvé válik a táncban, egész élete, és a házassága is megváltozik.

Egy férfi megújulásának szívderítő és komikus történetét, a HÖLGYVÁLASZ című filmet egy azonos (Shall we Dance /Hölgyválasz/) című, nagy sikert aratott japán film ihlette. Ebben az új feldolgozásban, amelyben Richard Gere, Jennifer Lopez, Susan Sarandon és Stanley Tucci játssza a főszerepeket, a csendes és nyugodt munkamániás története, aki a táncparketten találja meg az extázis vad örömét, tulajdonképpen az amerikai boldogság-keresésről szól.

Az egész úgy kezdődik, hogy John Clark az esti vonaton utazik, és a vonatablakon át egy fiatal tánctanárra (JENNIFER LOPEZ) lesz figyelmes, aki a lerobbant Miss Mitzi’s Stúdióból visszabámul a férfira. Ez a pillantás szinte kísérti a férfit, és John estéről-estére már keresi ezt a pillantást. Végül egyszer leszáll a vonatról, és beiratkozik a társastánc tanfolyam kezdő csoportjába. Az első órán John több időt tölt a parketten, mint amennyit siklik a termen keresztül. Esetlen és bátortalan, és nem tűnik valószínűnek, hogy valaha is képes lesz kecsesen mozogni. De rövidesen a tánc John rögeszméjévé válik, menedékké válik a számára, és a tiszta öröm egyetlen forrásává. Egyre jobban és mélyebben belesodródik ebbe az egzotikus birodalomba, és még egy munkatársát (STANLEY TUCCI) is felfedezi, aki szintén titkolja társastánc hóbortját, és inkább sportos fickónak tetteti magát.

Úgy tűnik azonban, hogy John nem képes bevallani frissen meglelt kedvtelését Beverly-nek, a feleségének, nehogy az asszony azt higgye, hogy a férfit nem elégíti ki a házasságuk. Ahogy titkon Chicago legnagyobb táncversenyére készülődik, titkolózó viselkedése arra készteti Beverly-t, hogy magánnyomozót fogadjon, mert azt gyanítja, hogy Johnnak viszonya van valakivel. De John hamarosan rájön, hogy nem elég a legegyénibb, legsajátabb álmok kergetése – mert a legjobb bennük az, ha meg tudjuk osztani valaki mással.

„A HÖLGYVÁLASZ című film nem csupán egy nyughatatlan emberről szól, aki belép a tánc csábító világába,” – mondja Peter Chelsom rendező, „hanem emberek egy egész csoportjáról, akik egy afféle tánc kiképző tábor keretei között, lényegében azt kutatják, hogy valójában kik ők, és kik akarnak lenni. A próbák kezdetétől fogva azt akartam, hogy világos legyen: ennek a filmnek nem úgy kell felépülnie, hogy látunk valamit a sztoriból, aztán jön egy táncszám, aztán megint egy kis sztori, hanem úgy, hogy a sztori mindig folytatódik a táncjelenetek alatt is, és ami a legfontosabb, a sztorit a tánc viszi tovább.”

***
1996-ban az eredeti HÖLGYVÁLASZ (Dansu Wo Shimaso Ka /Hölgyválasz/) című film, amelyet Masayuki Suo írt és rendezett, belopta magát a japán közönség szívébe, egy hétköznapi ember, egy keményen dolgozó, fizetésből élő japán alkalmazott történetével, akit elfog az az érzés, hogy valami hiányzik az életéből és a házasságából, és titokban társastáncot tanul. Elfásult, búskomor és visszavonult emberből hamarosan olyan valakivé válik, akit megérintett a csoda és a lehetőség érzése. Tele komikus figurákkal és pezsdítően magával ragadó táncjelenetekkel, a film egyetemes érvényű, mindenkiben meglévő húrt pendített meg, aki csak valaha egy kicsit többre vágyott az életben. A film meglepetésszerűen a Japán Filmakadémia nem kevesebb, mint 13 díját nyerte el, bejárta az egész világot, és kasszasiker lett az Egyesült Államok és Európa külföldi közönsége előtt is.

Audrey Wells forgatókönyvíró is azok közé tartozik, akiket az eredeti film nagyon mélyen érintett, és aki úgy érezte, hogy ez a szép történet még szélesebb közönséget érdemel. Wells képzeletét már régen foglalkoztatta, hogy hogyan tudnak az emberek szenvedélyre lelni – legyen az akár romantikus vagy kreatív szenvedély – napjaink rohanó, zaklatott modern életkörülményei között. Wells számos, általa írt és rendezett filmben boncolgatta ezt a témát, köztük az Under the Tuscan Sun (Napsütötte Toszkána), és a díjnyertes Guinevere című filmben. De úgy érezte, hogy ez a sztori más, mert itt nem annyira a konvencionális szerelem megtalálásáról volt szó, hanem sokkal inkább annak az örömnek az újrafelfedezéséről, amit akkor érzünk, ha legtitkosabb álmainkat valósítjuk meg, és arról, hogy hogyan lehet középkorú emberek jó, de rutinná szürkült házasságában újra felszítani a szenvedély és a boldogság szikráját.

Wells hozzálátott, hogy a HÖLGYVÁLASZ című filmet angol nyelvű filmmé adaptálja, de azonnal érzékelte, hogy sokkal többet kell benne megváltoztatni, mint pusztán a nyelvet. A sztorit körülvevő egész kultúrának teljesen újnak kellett lennie. A sztori helyszínének az Egyesült Államokba helyezésével – ahol a társadalom sokkal nyitottabb, sokrétűbb és változatosabb, gyakran mégis legalább annyira sodródó – Wells egyúttal a film humorát is inkább hippissé és amerikai stílusúvá tette; egy kis chicagói jellegzetességet adott a tánciskola komikus színezetű állandó kuncsaftjainak, és mindenek előtt új képet vázolt fel a főszereplő küzdelméről. Mert John Clark nem a japán társadalom rideg szigorúságának körülményei között vergődik, mint az eredeti filmben – hanem a saját korlátozott fogalmainak csapdája tartja fogva, amikor el sem tudja képzelni, hogy ki lehetne ő, azon túl, hogy apa és ügyvéd. Clark alakjában Wells a tipikus amerikai városi szakembert mintázta meg, „azt a típust, aki mindent rendkívül jól tud csinálni, de azt már elfelejtette, hogy hogyan lehet álmokat szőni, egészen addig a pillanatig, míg be nem lép a tánc-stúdióba.”

Az álmoknak ez az újrafelfedezése végigkíséri a HÖLGYVÁLASZ című film többi figuráját is, Jennifer Lopez illúzióit vesztett táncbajnokától kezdve, aki visszanyeri kedvét a versenyzéshez, Stanley Tucci botrányosan viselkedő, a társastánccal kapcsolatos ambícióit rejtegető-letagadó figurájáig, aki végül megtanulja, hogy hogyan legyen önmaga.

Egy dolog azonban, ami nem változott, ami nem változhatott, az a forgatókönyv arra kihegyezett figyelme, amivel azt a hamisítatlan, fantasztikus izgalmat kíséri végig, amit az ember akkor érez, ha táncolva átrepül a termen, partnere karján, aki mindenkis rezdülését ismeri. Habár a sztorinak más a hangvétele, más lett a jellege, Wells is a táncot helyezi a történet középpontjába, úgy hogy a történetet részben John Clark és új barátainak gesztusai, mozdulatai mondják el, olyan, szavakkal ki nem fejezhető érzéseket feltárva, amelyek túlmennek azon, amire a nyelv képes.

***   
A lendületes táncjelenetek, a szellemes komédia és a korunkban oly jellemző életsorsokat megható történetben felvázoló meseszövés e keveréke arra késztette Simon Fields producert és Peter Chelsom rendezőt, hogy azonnal filmet akarjanak készíteni Wells forgatókönyvéből, mihelyt azt kézhez kapták. Úgy érezték, hogy a HÖLGYVÁLASZ című filmnek ez az új változata nemcsak a remek szórakozás ígéretét hordozta magában, de egyúttal olyan témákkal foglalkozik, amelyeket nem nagyon látunk filmen.

„Ez olyan történet, amivel az emberek azonosulni tudnak.” – fejti ki Fields. „Ez a sztori nem egy elkeseredett emberről szól, aki teljesen irreális módon fenekestül felforgatja az életét. Ehelyett itt egy olyan embert látunk, aki – mint a legtöbbünk – alapvetően tényleg jól van, van jó állása, szerető családja és sikeres házassága. De aztán egy nap meglátja ezt a fantasztikus arcot egy ablakban, s elkezd azon tűnődni, hogy talán valahova még magasabbra is eljuthatna. Semmi ehhez foghatót nem olvastam még, ami arra a kérdésre tapintott volna rá, hogy milyen lehetőségek rejlenek egy máris igencsak jó életben, és ez izgalmas volt. Az is nagyon tetszett, ahogy a sztori ellenpontozta a társastánc elegáns és kecses mozgásból ötvöződő képét a chicagói kertváros mindennapi életének rutinjával.”

Chelsom hozzáteszi: „Ami nagyon tetszett a HÖLGYVÁLASZ című film Audrey Wells-féle értelmezésében, hogy ezek az emberek csak azért mennek Miss Mitzi Stúdiójába, hogy megtanuljanak táncolni, és végül mégis annyival többet tanulnak. Mindegyik figura mélyponton van. Úgy tűnik, hogy mindegyik figura egy titkot hordoz magában, amit nem akar megosztani senkivel. És mindannyian átalakuláson, fejlődésen mennek át, mert egyetlen ember az egyik nap leszállt a vonatról, hogy egyszer táncoljon egy lánnyal, akit egy ablakban látott. Tetszik nekem ennek az előrebocsátott tételnek az oka és a kifejtett hatása is.”

Fields és Chelsom ismerte az eredeti japán filmet, de nagy hatást tett rájuk az a mód, ahogyan Wells nagy körültekintéssel áthelyezte a sztorit a Csendes-óceán másik partjára, lehetővé téve, hogy a munka és a családi élet körén túli elégedettség és kiteljesedés keresésének sokkal túláradóbb, amerikai jellegű perspektíváját tükrözze.

Chelsom megállapítása szerint: „Az eredeti japán filmben a konfliktusok nagy része a tánc nyilvános intimitását övező japán tabukban gyökerezik. Nyilvánvaló, hogy ez egy amerikai környezetben nem állná meg a helyét. Audrey forgatókönyvének központjában egy amerikai tabu áll. Ez az a gondolat, hogy ha az amerikai álomban élsz, akkor nincs rá jogod, hogy feltartott kézzel megadd magad és bevalld, hogy ’Hé, én boldogtalan vagyok.’ Ami nagyon tetszett nekem ebben a történetben, és ami nagyon vonzott benne, az az, hogy ez egyfajta nyughatatlanságról szól, ami mindenütt ott van a körülöttünk lévő világban, de nem gyakran beszélünk róla. Annak ellenére, hogy oly sok mindene van, John Clarknak hiányzik valami. Olyan ez, mintha egy elképzelt, ideális világban élne, és nem a saját valódi életét élné. Ráébred, hogy bár ő és a felesége állandó mozgásban vannak, valami a lelkük mélyén egyszerűen megállt, és hajtani kezdi a vágy, hogy valamilyen szenvedélyre találjon. Számomra ez a gyönyörűséges finomsága ennek a filmnek.”

Chelsom azt a lehetőséget is parancsolónak érezte, hogy rendezőként filmen ábrázolva ragadhatja meg a társastánc kinetikus varázsát. Mint kiderült, Chelsom az angliai Blackpoolból, a társastánc Mekkájából származik, ami évente a Társastánc Világbajnokság helyszíne is. Habár maga Chelsom soha nem táncolt profi módon, Blackpoolban senki sem menekülhet a keringők, rumbák és foxtrottok mindenkire átragadó örömének soha el nem múló hatása elől. Chelsom így beszél erről: „Blackpool-ban gyakorlatilag mindenkit már kilenc éves korban tánciskolába küldenek.”

Fields, aki szintén angol, hasonlóképpen már gyermekkorában a társastánc igézetébe került. Így magyarázza: „Angliában a társastánc nagymértékben a kultúránk része, és tulajdonképpen egy nagy sportnak tekintik. Abban az időben, amikor Peter Chelsom és én gyerekek voltunk, minden vasárnap két órás társastánc műsor volt a televízióban. Úgyhogy a tánc vonzerejéről készíteni filmet a számunkra majdnem annyi, mintha a második természetünkről beszélnénk.”

Az USA-ban hullámzó népszerűségnek örvendő társastánc egyedülállóan varázslatos tánc stílus – egy férfi és egy nő siklik a csupasz parkettán, és csak a zene és egymás mozgása irányítja őket. Minden egyes táncnak megvan a saját kreatív személyisége, saját érzelmei és az a mód, ahogy a szellemre hat, a rumba nyers erotikájától a keringő intim bájáig. A társastáncra jellemző könnyed rugalmasság és romantikus megjelenés folytán ez nagyon filmes, jól filmezhető művészeti forma, ahogy ezt Chelsom felfedezte, amikor a vásznon a táncban rejlő gyöngédséget és vidám életkedvet, no meg a táncversenyek feszült izgalmának a hangulatát igyekezett megjeleníteni.

„Mindig úgy éreztem, hogy a bálterem nagyon csábító, és ugyanakkor egy kicsit nevetséges is, ami nagyszabású komédiázásra ad alkalmat. És a rendkívül kecses mozgás nagyszerű pillanataira is alkalmat ad. Ehhez bátorság kell – különösen, ha John Clark a neved. Itt valójában nem a táncról van szó, hanem arról, hogy van-e merszünk belevágni. Már sok-sok éve szerettem volna filmet készíteni a táncról.”

***
 
John Clark szerepére – a nyugodt és csendes, keményen dolgozó ügyvéd alakjának megformálásához, aki egy este leszáll a vonatról és átadja magát az életét megváltoztató vágynak, hogy táncoljon – nagyon speciális tehetségű művészre volt szükségük, ezt a filmalkotók jól tudták. Olyan színészt akartak, aki annyira magabiztos és karizmatikus, hogy csak rápillantva, a legtöbb ember azonnal azt feltételezi, hogy ez a férfi biztosan boldog – és ez jelentős változás a japán film kisszerű hivatalnokához képest – és hogy ő lenne az utolsó ember a földön, akinek eszébe jutna a város szegényebb negyedében, egy lerobbant stúdióban táncórákat venni.

„Tudtuk, hogy nem egy ’Willy Lohman’ típust, vagy egy átlagos középosztálybeli férfit képzelünk el John szerepében.” – magyarázza Fields. „Ehelyett olyan valakit akartunk, aki máris elégedettnek tűnik, aki nyilvánvalóan az élet felsőbb régióiban jár. Aztán, amikor ezt a balkanyart veszi, ami újra felgyújtja a lelkesedését és felfrissíti a házasságát, ez mind a közönség, mind a saját maga számára meglepetésül szolgál.”

Ezek a kritériumok vezették a filmalkotókat Richard Gere-hez, aki a közelmúltban nyert Golden Globe díjat egy sokkal dörzsöltebb, elegáns ügyvéd szerepében, a Chicago című filmben nyújtott alakításáért. „Nagyon-nagyon finomrajzú alakításra volt szükségünk, olyan valakitől, aki a közönség szeme láttára képes megtanulni a táncot, és nagy táncossá válni.” – jegyzi meg Peter Chelsom. „Az az érdekes a Richard által megformált figura alakjában, hogy John tulajdonképpen olyan fickó, aki soha nem volt igazán a figyelem középpontjában. Mindig ő volt az, aki összetartotta a dolgokat, az apa, a hivatali főnök. De most az egész világ az övé, most önmaga lehet, és ennek először nagyon erősen tudatában is van, egészen addig, amíg nyitottá nem kezd válni, és ezt Richard csodálatosan megjeleníti.”

A szerep vonzó volt Gere számára, aki – mint az általa alakított figura – maga is erős vonzást érzett az ablakból kibámuló lány csábító képe iránt, és az összes mi-lenne-ha és mi-lett-volna-ha típusú töprengések iránt is, amelyeket ez a kép indít el benne. „Úgy éreztem, hogy ez az a típusú tapasztalat, amiben mindenkinek volt már része valamikor az élete során, amikor autót vezetett, vagy repülőn, vagy vonaton utazott, ahol egyszerre csak meglátja ezt a másik embert, és tudatára ébred az egész, őt körülvevő világ létezésének, és hogy ennek a világnak ő maga is részese lehet.” – mondja Gere. „Az az érdekes, hogy legtöbbünk ilyenkor elfordítja a fejét, míg John úgy dönt, hogy utánajár a dolognak, és ez a számára valami nagyon pozitívhoz vezeti el.”

Gere így folytatja: „Nem hiszem, hogy John eleinte bármit is pontosan meg tudna nevezni, mint ami nincs rendjén az életében vagy a házasságában. Ez inkább afféle távoli, meghatározhatatlan elégedetlenség, ami valahogy nem megfogható. És a kihívás az, hogy egy színész kitalálja, hogy mindezt hogyan jelenítse meg. A melankolikus hangulat nem olyasmi, amit az ember pontosan el tud játszani – a melankóliát nem lehet arcjátékkal eljátszani. Így aztán a John lelkében gomolygó érzéseket úgy közelítettem meg, mint afféle szúró-zavaró vágyakozás érzését, egy belső nyugtalanságot, amit először maga sem ért, és ami valami olyan felé hajtja, ami meglehetősen őrült ötletnek tűnik az ő világában, de ami végül az életét egy teljesen új irányban tárja fel.”

Gere-t a HÖLGYVÁLASZ című film témája is vonzotta, amit a színész úgy értelmez, mint „megtanulni, hogy hogyan váljunk azzá, amiről álmodtuk, hogy azzá akarunk lenni.” Különösen tetszett neki az a gondolat, hogy olyan színészekkel játszik együtt, akik mindegyike a saját egyénisége úgy oldalát fedezi fel – komikusi és komoly szempontból egyaránt – azáltal, hogy teljesen hajlandóak elengedni magukat a tánc közben. „A tánc stúdióban mindegyik figurának megvan a maga bogara, vagy furcsasága, és Miss Mitzi tanfolyama a számkivetettek saját kis külön, csodálatos világává válik.” – jegyzi meg Gere. „De őszinte bajtársiasság és egymás elfogadása is jellemző erre a társaságra. Azt hiszem John észreveszi, hogy a stúdióban Paulinától Vernig mindenkinek volt egykor egy álma az életről, de aztán eljutottak egy olyan pontra, amikor már nem tudtak hinni az álmaikban, vagy az élet állított eléjük áthághatatlan akadályokat. A film története során mindegyikük újra szembesül az álmaival. Azt hiszem, valójában erre mindenki képes.”

Habár Gere soha nem részesült profi táncoktatásban, a Chicago című film óta a maga személyes módján valósággal beleszeretett a táncba, és a táncban kifejeződő szabadságot, a tánc okozta remek érzést tartja John Clark átváltozásában a kulcstényezőnek. „Az emocionális és pszichológiai kihívás - igazi nyitottá válni egy táncpartner felé, érzékenynek lenni minden egyes mozdulatra, mélyebb érzelmek át megvalósítani az önkifejezést - egyúttal meg is változtatja az embert.” – jegyzi meg Gere. „Ezért szeretjük még mindig Fred Astaire-t, mert kecses és elegáns mozgása, nyitott szíve ma is meghatja a nézőt. A táncban valahogy van valami, ami ezzel az erővel hat ránk.”

A film egy másik vonása, ami nagy hatást tett Gere-re, az a realisztikus látásmód, ahogy John Clark házasságát kezeli a film, egy házasságot, ami nem is annyira problematikus, mint inkább egy kicsit fásult és unott, oly sok év együttélés után. „Ez nem a szokásos működésképtelen kapcsolat.” – mondja Gere. „Valójában azt hiszem, hogy a Clark család tipikus lehet sok amerikai családra, ahol semmi sem igazán rossz, de talán szintén azt érzik, hogy nem annyira nagyszerű a dolog, mint amilyen lehetne. Susan Sarandon csodálatos Beverly-nek, John felségének a szerepében, mert annyira határozottan áll a lábán, ragaszkodik a gyökereihez, és szinte kivárja, hogy kiderüljön, hogy hová vezet a férje által megélt egzisztenciális krízis.”

A filmalkotók azért választották Susan Sarandont Beverly szerepére, mert Sarandon a női intelligencia különleges kvalitású megtestesítője. Chelsom ezt mondja: „Susan finoman egyensúlyoz: miközben feltárja a film témájának mélységeit, komédiának is felfogható az alakítása. Tényleg átérezte egy olyan feleség mélységes fájdalmát, aki kirekesztve érzi magát a férje életéből, ugyanakkor megragadta azt a furcsa és kicsit mulatságos neurózist is, ami egyre jobban elhatalmasodik az emberen, ha kezd nem megbízni a házastársában. A figurának a jósága az, ami igazán szívet tépővé teszi a néző szemében. Mert ez az asszony semmi rosszat nem tett, de nem biztos benne, hogy mit is kellene tennie a férje nyughatatlanságával kapcsolatban. Az a fajta feleség, aki tényleg törődik a családjával, és ezért szembesül azzal a helyzettel, hogy amire a férje pillanatnyilag vágyik, az olyan valami, amit ő maga nem tud megadni neki.”

Paulina, a tánctanár szerepére, aki minden inspirációját elvesztette, egészen addig, amíg John Clark be nem lép az életébe, Peter Chelson azt remélte, hogy sikerül olyan izgalmas és vonzó színésznőt találni, akinek emellett jelentős szakmai háttere van a profi tánc terén is – és így jutott el Jennifer Lopezhez. Lopez életre szóló szenvedélyét a tánc iránt Chelsom óriási értéknek ítélte meg a film szempontjából. „Úgy gondoltuk, hogy életbevágóan fontos olyan színésznőt találnunk, aki a testben-lélekben át tudja élni, hogy mit is jelent a tánc, és képes megélni ezt a kiszámíthatatlan, emocionális életet.” – mondja Chelsom. „Jennifer a megtestesítője mindennek, és olyan fantasztikusan virtuóz táncos, hogy könnyen hihető, hogy társastánc bajnok volt.”

Míg a figurának a japán filmbéli megfelelője sokkal törékenyebb alak volt, a film alkotói úgy látták, hogy Lopez ki tudja fejezni a szereplő sebezhetőségét, miközben hozzáadja a figurához saját erőteljes személyiségét és nyílt érzékiségét. „Jennifer ugyanazt a vágyakozást éli át, mint az eredeti japán figura, de hozzátesz valami vibrálóbban amerikai és izzóan szenvedélyes színt is.” – mondja Fields.

Lopez-t a forgatókönyv nemcsak a tánc miatt izgatta, hanem azért is, mert olyan hétköznapi emberekről fest képet, akik rendkívüli inspirációra lelnek az életükben. „Rettentően tetszett az a sokféle portré, amit a film ezekről a különböző emberekről rajzol, akik az élet különböző területeiről jöttek, és azért vannak itt együtt, mert mindegyikük egy rég elvesztett álmot akar valóra váltani.” – mondja Lopez. „A tánc stúdió lesz az a hely, ahol kideríthetik, hogy kik is ők valójában, hogy mire vágynak, és mi hiányzik az életükből. És, mindenekelőtt, a tánc csodálatos lehetőséget kínál nekik: itt mindenről elfeledkezhetnek, és boldogan repülhetnek a problémák fölé emelkedve.”

Egy másik fontos hatás, ami John Clarkot éri, a Stanley Tucci által életre keltett Link Peterson figurája, egy alak, aki nappal John cégénél szürke kis hivatalnok, és akiből szinte botrányos alteregó bújik elő, amikor este az imádott latin táncokat gyakorolja. Tucci nagyon lelkesen vállalta ezt az élénkszínekkel festett komikus szerepet, ami teljesen más irányzat, mint amilyen szerepeket eddig játszott. „Nagyon szeretem Link figuráját, mert a számomra senki sem egyszerűen egyetlen személy, senki sem egyszerűen az, ahogy mutatja magát a külvilágnak, vagy éppen a családjának. Mindenkinek van valamilyen titkos szférája, amit valahogy kifejezésre akar juttatni.” – mondja Tucci. „Képesnek lenni megformálni egy olyan figurát, akinek két külön énje van, amelyek végül eggyé olvadnak össze, ez izgalmas és remek feladat, ez tényleg izgalmas. És aztán ráadásul ez egy hihetetlenül mulatságos szerep is.”

Richard Gere számára pedig az volt az izgalmas szórakozás, hogy figyelje Tucci-t, ahogy felépíti a figurát. „Stanley annyira invenciózus volt, annyi kreativitást és bátorságot vitt ennek a szerepnek eljátszásába, hogy az tényleg rendkívüli. Azokra a nagyszerű figurákra emlékeztet engem, akiket Peter Sellers formált meg a fénykorában, tényleg fantasztikusan.” – mondja Gere. „Nem könnyű egyszerre megjeleníteni a figurában egy balfácán és egy összeszedett, tudatos jellem jellemvonásait. Tucci rendkívüli lendülettel, hévvel komédiázik, de én tudom, hogy micsoda szakmai tudás kellett ahhoz, hogy megteremtse Link figuráját.”

John tánc stúdióbéli komikus osztálytársai között találjuk Chic figuráját, aki azzal a nyíltan hangoztatott céllal iratkozik be, hogy nőket csípjen fel. Bobby Cannavale játssza a szerepet, aki nemrég a The Station Agent (Az állomásfőnök) című filmben aratott sikert. Cannavale egyszerűen a „két lábon járó hormonnak” nevezi az általa alakított figurát, és így beszél róla: „Chic-nek az az elmélete, hogy ha valahogy nagy táncos válna belőle, akkor a pipik mind a lábánál hevernének. De az a szép ebben a filmben, hogy mindezek az emberek, akik erre a tanfolyamra járnak, valójában egészen más okból vannak ott, és a tánc segítségével ezt a mást ki is tudják fejezni. Úgyhogy végül a dolog sokkal mélyebbé válik Chic számára, mint hogy pusztán nők felcsípéséről lenne szó. Belső fejlődésen megy át, és megtanulja teljesen másképpen kifejezni magát, mint ami a felszínen látszik.”

Vern szerepét, aki azt állítja, hogy egy titokzatos menyasszony kedvéért tanul táncolni, Chelsom és Fields egy pályakezdőre osztotta: Omar Miller az Eight Mile (8 mérföld) című filmben debütált, és meghallgatásként olyan próbafelvételt küldött Chelsomnak és Fields-nek, amit azok egyszerűen „fenomenálisnak” találtak. Fields ezt mondja: „Omar olyan nyerseséget és lelkesedést hozott magával, ami az egész stáb, valamennyi színész számára óriási értéknek bizonyult.”

A komikus szerepekről ismert színésznő, Lisa Ann Walter számára, aki a harsány Bobbie szerepét játssza, aki csak vonakodva lesz John partnere a táncversenyen, a szerep a tinédzser éveinek a hangulatát hozta vissza, amikor a diszkó fénykorában maga is néha tanított az Arthur Murray tánciskolában. Így emlékszik vissza: „Tanítottam foxtrottot, rumbát, keringőt, lindy-t, gyors szteppet, szvinget és dupla szvinget – egészen addig, amíg anyám meg nem tudta, hogy Dél-Amerikába kellett volna mennem, versenyeken részt venni ezekkel a fickókkal, és akkor anyám kijelentette. ’Az én lányom soha!’”

Walter ösztönös módon megértette Bobbie saját benső énjének fejlődését. „Bobbie olyan nő, aki olyan sokszor csalódott a férfiakban élete során, hogy most már mindig dühös. De a táncon keresztül megtanulja, hogy csak akkor lehetünk sikeresek, ha megbízunk a másikban. Bíznunk kell abban, hogy a partnerünk nem fog oszlophoz vezetni a terem közepén, hogy nem fogja hagyni, hogy elessünk, sőt még azt sem, hogy nevetségessé váljunk. Hogy a férfi, aki a partnered, támogatni fog, és törődik veled, olyan dolog, amit Bobbie-nak meg kell tanulnia, és ez tényleg nagyon jó, igazi fejlődés, amin az általa alakított figura átmegy.”

Simon Fields producer így beszél Walterről: „Olyan nőre volt szükségünk, akinek nincs kontrollja az agya és a szája közötti kapcsolat felett, de ugyanakkor tud sebezhető lenni, tud anya lenni, és ugyanakkor a tánc terén is csúcsteljesítményt nyújtani. Mindenkinek messzi el kell maradnia mögötte és Richard mögött, amikor táncospárként kiperdülnek a parkettre – és Lisa ragyogóan hozta ezt a figurát.”

A szereplőgárdát további néhány színész teszi teljessé: ilyen Richard Jenkins veterán karakterszínész, aki a John Clark követésére felbérelt magánynyomozót alakítja, Nick Cannon, a szenzációs tinédzser, a nyomozó okos asszisztense és Anita Gillette, az elismert színpadi színésznő, mint a jobb napokat látott Miss Mitzi tánc stúdió névadó tulajdonosa. Ő maga is átalakuláson megy át, míg egy csomó esetlen tanítványt készít fel a táncversenyre, és segít Johnnak abban, hogy kimutassa a tánc iránti szenvedélyét.

Gillette számára az a legnagyobb izgalom a filmben, amikor a figurák, mindegy, hogy kik ők egyébként, a táncparkettre lépnek. Gillette ezt mondja: Azt hiszem, az a legnagyszerűbb Miss Mitzi szerepében, hogy ha egyszer valakit rávett arra, hogy a táncparkettre lépjen, az mindjárt élvezni is kezdi a táncot, kezd kinyílni a világ felé, és aztán… akármi megtörténhet.”

***

A munka neheze csak azután következett, miután kiosztották a szerepeket. Mert most már az volt a feladat, hogy ezt a nagy tekintélyű színészekből álló csapatot elsőrendű táncosokká képezzék ki, akik képesek megjeleníteni, mindazt a komikumot, kecses mozgást, és mindenek előtt a lehetőségnek azt az érzését, ami mind benne rejlik a társastáncban. Ez nem olyan volt, mint egy musical, ahol a szereplőknek csak egy stílusú koreográfiát kell megtanulniuk – ebben az esetben minden egyes színésznek gyorstalpaló tanfolyam keretében kellett elsajátítania a társastánc nem kevesebb, mint tíz különböző stílusát.

Erre a kemény feladatra Peter Chelsom az elismert ausztrál koreográfust, John O’Connellt szerződtette, hogy varázslatos tudásával itt is csodát tegyen. O’Connell a filmművészet egyik híres táncmestere, akinek a nevéhez fűződik Baz Luhrmann Strictly Ballroom és Moulin Rouge című kasszasiker filmjeinek a koreográfiája. De ez a feladat egyik korábbi munkájához sem hasonlított. Hónapokkal azelőtt, hogy bármelyik kamerát egyáltalán bekapcsolták volna, Chelsom és O’Connell nekilátott a színészek nagy figyelmet igénylő edzésének, egy afféle „báltermi kiképző tábor” formájában.

„Az egész programot alapkutatásokkal kezdtük, azaz elmentünk igazi társastánc versenyekre, és interjút készítettünk az igazi győztesekkel.” – emlékszik vissza Fields. „Azonnal lenyűgözött minket az az óriási kötődés és szeretet, ami ezeket a táncosokat a tánchoz köti – és kezdtünk rájönni, milyen gigászi munka lesz, hogy úgy megtanítsuk a színészeket táncolni, hogy elég jól táncoljanak ahhoz, hogy izgalmat, feszültséget is teremtsenek a vásznon.”

De a színészek meglepő hévvel fogadták a kihívást, és hónapokon keresztül dolgoztak keményen hosszú órákig tartó edzéseken. Richard Gere abban a pillanatban, hogy megkapta a szerepet, instruktorokat fogadott és próbálni kezdett New Yorkban. A Chicago című filmben játszott szerepben már bizonyított, ehhez való jó érzékétől eltekintve, Gere korábban csak kevés gyakorlatot szerzett a tánctanulásban. De Gere-ben van veleszületett atlétikai hajlam –tornából nyert ösztöndíjat az egyetemre, és lelkesen gyakorolja a Tai Chi-t  - John O’Connell pedig azt mondta, hogy Gere óriási munkamorálja él-tanulóvá tette a művészt.

Jennifer Lopez visszaemlékszik arra, ahogy a szóbeszéd szárnyára kapta Gere fáradhatatlan próbáit. „Egy másik filmen dolgoztam, és hallottam a beszámolókat arról, hogy Gere New Yorkban táncot tanul.” – emlékszik vissza Lopez. „Újra meg újra azt hallottam, hogy naponta nyolc órán át gyakorol! Arra gondoltam, hogy ’Istenem’, de sokat kell majd behoznom, ha én is oda kerülök.”

A forgatás alatt egyáltalán nem volt szokatlan, hogy Gere folytatta a gyakorlást, miután az aznapi felvételek befejeződtek, néha hajnali 3-ig vagy 4-ig. Gere úgy fogalmaz, hogy mikor arra kerül a sor, hogy a vásznon jelenik majd meg, ahogy táncol, „a félelem a legerősebb motiváció, amit érzek.” Mégis, minél többet tudott a valódi, versenyszerű társastánc nehézségeiről, annál nehezebben tudta elképzelni, hogy ezt majd komolyan kell teljesítenie. „Azt hiszem, a legtöbben el sem tudják képzelni, hogy milyen sportosnak, milyen jó formában kell lenni ahhoz, hogy ez a dolog tényleg jól sikerüljön.” – magyarázza Gere. „Úgy értem, ezt már olimpiai sportágként is figyelembe veszik, és amilyen két-ballábasnak tűnhet egy amatőr, ha megpróbálkozik vele, annyira komoly dolog, ha komolyan veszi valaki.”

Gere számára a keringő megtanulása volt a legnehezebb, ami pedig John erősségének számít. „Ez a tánc annyira lassú és annyira kecses,” – jegyzi meg Gere, ”hogy az egész testedet kontrollálni kell tudni, hogy jól csináld. Olyan, mintha Tai Chi-t végezne az ember, ahol azt a benyomást kell kelteni, hogy nagyon egyszerű a dolog, ugyanakkor abszolút az összes energiádra és porcikádra szükség van. Én gyakran éreztem magam izzadt rongycsomónak a keringő számok után, pedig ebben a táncban azt a benyomást kell keltened, hogy lebegsz.” 

És aztán ott volt az éjszakába nyúló tangó lecke, amikor Gere Jennifer Lopezzel táncol. Chelsom hozzátette ezt a jelenetet is a filmhez, abban a meggyőződésben, hogy ez lesz az igazi tánclehetőség Richard és Jennifer számára – a tangó klasszikus műfaj, teljesen sajátos és egyéni kifejezőeszközökkel, és annyira szexi és izzó tud lenni, amennyi tűz csak kitelik a táncosoktól, és Jennifernek igazán esztétikai szerepet biztosít a táncban. Chelsom azt akarta, hogy a nagy verseny estéjén Richard tényleg klasszis táncos, igazi mestertáncos formáját hozza, az összes emocionális, kifejezésbeli eszköz bevetésével. Gere egyedül Lopeznek tulajdonítja a jelenet sikerét. „Egy magamfajta amatőrrel táncolni ezt a rendkívül intenzív tangót, rengeteg türelmet, igazi nagylelkűséget és sok-sok jóindulatot Kívánt Jennifertől, és ő ezt mind megadta nekem. Nagyon szép élménnyé varázsolta a számomra.” – mondja Gere. „Azt is megtanultam, hogy nem a lépések teszik a táncot hatásossá, hanem az, hogy el tudja-e mondani, ki tudja-e fejezni a mondanivalót. Ettől lesz élővé a tánc.”

Korábban, a Chicago című film készítése során Gere megtapasztalta, hogy ha a szereplők nagyon keményen dolgoznak a forgatás alatt, az mélyebb kapcsolatot teremt a vásznon, és ez a tapasztalata megismétlődött a HÖLGYVÁLASZ című film forgatásakor is. „Szeretem a kemény munkát.” – jegyzi meg Gere. „És azt az érzést is szeretem, hogy másokkal együtt dolgozunk keményen. Az ember nagyon közel kerül azokhoz, akikkel együtt éli át a verítékes munka élményét, és sokkal jobban, valódi énjükben ismeri meg őket. Ez még hozzáad valamit a közös erőfeszítés érzéséhez, amely olyannyira fontos ebben a történetben, ami emberek egy adott közösségéről szól.”

Az egész szereplőgárda érezte ezt a szoros kötődést… s a rájuk nehezedő nyomást is. John O’Connell koreográfus megjegyzi: „A társastánc nagyon különbözik a tánc más formáitól, mert oly nagy súllyal esik latba a precizitás, éppen ezért nagyon sok oktatót bevontunk a munkába, hogy a színészeknek szinte minden lépésnél segítsenek. Gyakran éppen csak egy apró fogásról volt szó, hogy valaki hogy tartsa a fejét, vagy a karját. A társastáncnál ugyanakkor partnerek táncolnak együtt, ezért ez nagyon különbözik a szólótánctól, mert azt is meg kell tanulni, hogy a táncos a másik minden rezdülésére reagáljon, és együtt tegyenek meg minden lépést, és tulajdonképpen ez a legkényesebb és legbonyolultabb része az egésznek.”

Még Lopez is, aki pedig egész életében táncolt, rendkívül nagy kihívásnak találta a társastánc szigorú szabályainak, fegyelmének az elsajátítását. „Ez valami egészen más dolog.” – jegyzi meg Lopez. „Ismerhetsz egy egész sor más táncot, és mégis újszülött kezdőnek fogod magad érezni, amikor társastáncot kezdesz tanulni. De egy dolgot azonnal észrevettem, és ez az, hogy milyen remek szórakozást jelent ez a tánc, és nagyon remélem, hogy ezt a hangulatot meg tudtuk ragadni úgy, hogy a vásznon is érzékelhető legyen. Ha egyszer az ember rájön a titkára, és igazán megy neki, akkor az olyan érzés, mintha repülnénk.”

Kiderült, hogy Lopez kedvenc tánca a tangó, ami annyira döntő szerepet játszik az általa alakított figura és a Richard Gere által életre keltett figura közötti barátság kialakulásában. „A tangóban van egy nagy adag keménység is, meg rengeteg szenvedély, és persze remek érzés tangót táncolni. Tényleg nagyot lehet vele alakítani, és Paulina erre próbálja megtanítani John-t.”

A többi szereplőt a tánctanulás felvidította ugyan, de sokkal nagyobb fizikai erőpróbának bizonyult, mint amire számítottak. Vagy ahogy Stanley Tucci megfogalmazta: „Tudtam, hogy nehéz lesz, de azt nem tudtam, hogy ennyire nehéz lesz.” Tucci számára annyiban volt különlegesen nagy a kihívás, hogy nem csupán bonyolult rutin gyakorlatokat kellett bemutatnia – az alakításba még valami extra bravúrt is bele kellett csempészni, hogy kifejezze a figura metsző humorát is. O’Connell bevallja, hogy Tucci az egyik kedvenc tanítványa volt: „Nagyon szerencsés voltam, hogy ilyen személyiséggel hozott össze a munka, mint Stanley, mert egy színész, aki megpróbál mulatságos, vagy nevetséges lenni tánc közben, meglehetősen tragikus helyzetet teremthet, ha nincs benne valami veleszületett komikus hajlam, ami Stanley-ben határozottan megvan. Tanácsoltam neki dolgokat, például, hogy milyen lépéseket próbáljon alkalmazni, de Stanley tényleg minden mozdulatot a sajátjaként tudott előadni.”

Bobby Cannavale minden megelőző tapasztalat nélkül kezdte meg a táncórákat, de úgy találta, hogy ez neki természetes és magától értetődő dolog. És mégis, habár a lába könnyen vette a tánclépéseket, Cannavale számára is nehézséget okozott, hogy összehangolja a testét, a mozgást és a gondolatait. Cannavale ezt mondja: „Számomra nem a tánc volt a legnehezebb, hanem az, hogy még az általam alakított figura bőrébe is belebújjak, miközben táncolok, mert az első néhány hónapban azzal voltam elfoglalva, hogy fejben számoljam az ütemet, és az arcomon semmi más nem tükröződött, csak zavarodottság, ahelyett, hogy Chic figuráját formáltam volna meg.”

Mikor azonban túljutott ezen a szakaszon, és a mozgásokat teljesen magáévá tette, Cannavale azt is felfedezte, hogy a tánc félelmetesen nagy hatású eszköze a színészi játéknak. „Nem játszhatsz csak arcjáték segítségével, miközben táncolsz.” – állapítja meg Cannavale. „Az az izgalmas benne, hogy a testmozgás mindig nagyon sokat tud elárulni, hozzáadni ahhoz, amit a figurával ki akarunk fejezni.”

Mivel Omar Miller jóval később csatlakozott a csapathoz, neki volt mit behoznia a tánctanulás terén, de örömmel fedezte fel, hogy ő is valamiféle veleszületett affinitással van megáldva. Miller így emlékszik vissza: „Amikor elvállaltam a szerepet, azt hittem, hogy remek, a tánc úgyis valami kamera trükkel, vagy ilyesmivel lesz megoldva, de nem… itt aztán semmiféle turpisság, semmi csalás nem volt. Látod a lábamat, ahogy csetlik-botlik? Ez vagyok én.” Miller így folytatja: „Az elején voltak olyan napok, amikor akár négy óra hosszat próbáltam egyetlen mozdulatot megtanulni, és csak próbáltam, és próbáltam, újra és újra, és akkor egyszerre csak elkezdett működni, és végre ment a dolog. Rájöttem, hogy a tánc szenvedély, táncfüggővé lehet válni.”

Lisa Ann Walter úgy gondolta, hogy az Arthur Murray Tánciskolából való tapasztalatai révén ő majd előnyös helyzetben lesz, de azok a fizikai követelmények, amelyeket a profik által alkalmazott, rendkívül szigorúan előírt mozdulatok és pontosan kiegyensúlyozott mozdulatlan tartások támasztottak velük szemben, bizony még az ő képzettségi szintjén is nehéznek bizonyultak. „Azok a testhelyzetek, amelyeket igazi társastánc versenyeken lehet látni, szinte hihetetlenek.” – jegyzi meg Walter. „Ebbe a teljesen természetellenes testhelyzetbe állítja be a táncos a testét, és aztán órákig úgy marad. Ez hihetetlenül nehéz. De izgalmas is, mert az ember állandóan tökéletesíti a mozgását. Ami engem illet, én minden alkalommal úgy éreztem, hogy most megint tanultam valami újat, hogy holnapra már százszorta jobb leszek.”

Mivel a színészek egyre profibbak lettek, ahogy végigtáncolták a filmet, megpróbálták a táncjeleneteket, amennyire csak lehetett, a történet időrendjében felvenni, hogy minél jobban bemutassák a folyamatot, ahogy az ügyetlen, kezdő újoncokból, lépésről-lépésre, apránként válik versenyzésre is kész táncos előadóművész. De, mint kiderült, ez nem mindig volt lehetséges.

„Nem mindig tudtunk időrendben forgatni, és ez a szereplőknek nagyon kemény kihívást jelentett: ide-oda mozogni a profi szintű táncos és a komikusan gyenge tudású kezdő figurájának megjelenítése között.” – mondja Simon Fields. „Egyik nap arra ébredtek, hogy ma bemutatóra érdemes profi táncosnak kell lenniük, másnap meg újra szörnyen csetlő-botló, szánalmas kezdőt kellett alakítaniuk. Minden egyes alkalommal, amikor egy jelenetet forgatni kezdtünk, be kellett vonnunk a koreográfusokat, hogy a kellő irányban segítsék a színészeket: fejlődjenek vagy visszalépjenek a tudásszintjüket tekintve. Néha tényleg úgy éreztük, hogy belezavarodunk!”

Richard Gere hozzáteszi: „Eleinte tényleg, őszintén nem tudtuk, hogy mit csinálunk. De ha egyszer már megtanultuk a lépéseket, sokkal nehezebb volt a számunkra, hogy visszaügyetlenedjünk, és akarattal burleszk stílusban, illetve mulattató módon adjuk elő. Kiderült, hogy könnyebben tanulunk meg jól táncolni, mint azt, hogy rosszul táncoljunk.”

Végig az egész forgatás alatt, a sztároknak, nagyon hasonlóan a filmben általuk megszemélyesített figurákhoz, folyamatos inspirációt jelentett az a felszabadult és friss öröm, amit maga a tánc szerezhet az embernek. Bobby Cannavale ezt így foglalja össze: „Amikor az ember táncol, akkor felfedezi, hogy itt nem csupán a zenéről és a tánclépésekről van szó. Itt arról van szó, hogy elmondunk valamit a tánccal, arról van szó, hogy kapcsolatot teremtünk a szenvedéllyel és a partnerünkkel, akivel táncolunk. Figyelni, ahogy ez a csoda megtörténik a jelenetekben táncoló profi táncosokkal, érezni, hogy megtörténik, amikor mi magunk táncolunk, nos, számomra ez tett ezt a filmet igazán élővé.”

De nem a színészek voltak az egyetlenek, akiknek meg kellett tanulniuk a társastáncot. Peter Chelsom, a rendező is úgy döntött, hogy táncórákat vesz. „Sok évvel ezelőtt én részt vettem afféle alapképzésben a tánc terén, és ez segített megérteni, hogy milyen feladat áll a színészek előtt. A különbség csak annyi, hogy senki, és ezt szó szerint értsék, senki a világon nem fog látni engem, ahogy táncolok.”

***


A HÖLGYVÁLASZ című film fizikai valósága, a környezet, amiben a film játszódik, két különböző világot jelenít meg: az egyik John Clark hétköznapi munkájának és családi életének világa, a másik a táncstúdió, ahol a külső világ elsüllyedni látszik. Ezt a két külön birodalmat a híres chicagói „El” vonat köti össze.

Annak ellenére, hogy a történet Chicagóban játszódik, a HÖLGYVÁLASZ című filmet nagyrészt Kanadában, Winnipegben forgatták, ami Caroline Hanania látványtervezőtől nagyfokú kreativitást követelt. „Szerencsére nagyon sok századfordulós épület van Winnipeg-ben, amelyek olyan benyomást keltenek, hogy akár Chicagóban is lehetnének.” – mondja Hanania. „Ez segített valamit, de végül mégiscsak meg kellett építenünk az „El” vonat alépítményét és néhány épülethomlokzatot, hogy megteremtsük a jellegzetes chicagói városkép hangulatát.”

Ezzel együtt, Hanania, aki eddig Peter Chelsom mindegyik filmjén dolgozott, tudta, hogy a legfontosabb Miss Mitzi stúdiójának belső kialakítása – a helyszín, ahol olyan sok minden történik, ami aztán John Clark személyiségének megváltozásában szerepet játszik. Ezt az üvegből, fából és izzadságból összeálló világot egy az egyben egy winnipegi stúdióban építették fel. „Azt akartuk, hogy a stúdió nagyon valódinak hasson, de ugyanakkor olyan is legyen, ahol John Clark még álmában sem tudta volna magát elképzelni.” – mondja Hanania. „Ez a világ teljes mértékben kívül esik John megszokott tapasztalatainak körén, és itt minden, a színektől a bútorokig, a szöges ellentéte a munkahelyi és az otthoni világának.”

Egy másik kihívás, amivel Hanania szembesült, hogy úgy alakítson ki egy tükrökkel teli termet, hogy az vizuálisan megfeleljen Peter Chelsom és az operatőr John De Borman (Ella Enchanted) elképzeléseinek, lehetővé téve a számukra, hogy a táncjeleneteknél kifinomult és bonyolult megvilágításokat alkalmazzanak. „Azt a megoldást választottuk, hogy mozgatható tükröket építettünk, fel- és lehajtható, elhúzható tükrök voltak ezek, azonkívül függönyöket is tudtunk a tükrök elé húzni.” – magyarázza Hanania. „Ilyen módon eldönthettük, hogy mikor és hogyan akarjuk használni a tükröket, ahogy a jelenet megkívánta.”

A HÖLGYVÁLASZ című film készítése során, végső soron a látványtervezéstől a kamera használatáig minden „sokkal bonyolultabb volt, mint ahogy valaha el tudtam volna képzelni”, mondja Chelsom. Még a padlót is speciálisan kellett kialakítani, hogy egyszerre legyen alkalmas a táncosok szempontjából a táncra, és a gyorsan mozgó kamerák mozgatására, amikor a táncosok cipősarkát követte nyomon a felvétel. Chelsom ezt mondja: „Nem akartam túl sok kamera trükköt alkalmazni, mert a legjobban azokat a táncjeleneteket szeretem, amikor a kamera inkább csak csendes megfigyelő a háttérből. Azután nagyon közel megy, hogy megragadja a felfokozott izgalmat. Ebben a filmben nincs dublőr. Egyáltalán nincs. Erre igazán büszkék lehetnek a színészek.”

 

A film szereplőiről

RICHARD GERE (John Clark)
Humanitárius ember, Golden Globe díjas színész, Richard Gere korosztályának egyik legismertebb és legelismertebb művésze. Leghíresebb szerepei az An Officer and a Gentleman (Garni-zóna), Days of Heaven (Mennyei napok), American Gigolo (Amerkai dzsigoló), Pretty Woman (Micsoda nő!), First Knight (Az első lovag), Primal Fear (Legbelső félelem) című filmekhez kötődnek.

Az elmúlt évben Gere táncos és énekes szerepben tűnt fel a filmvásznon, a nagy kritikai sikert aratott Chicago című filmben, Billy Flynn ügyvéd szerepében. Ezért az alakításért 2003. januárjában Golden Globe díjjal tüntették ki. Ebben az évben láthattuk az Adrian Lyne rendezésében készült Unfaithful (A hűtlen) című filmben, és Debra Messing partnereként a Mothman Prophecies (Megszólít az éjszaka) című filmben is.

Philadelphiában született, művészi tehetsége már korán megmutatkozott, hiszen számos hangszeren játszott és zenét írt számos középiskolás produkcióhoz. Tornából szerzett ösztöndíjat a Massachusetts-i Egyetemre, ahol filozófiát hallgatott. Az egyetemet a színészet kedvéért hagyta ott, és először 1973-ban, Londonban lépett fel a „Grease” („Pomádé”) főszerepében. Ezután Princetownban, majd Seattle-ben játszott, és számos produkcióban fellépett New Yorkban.

Karrierje továbbra is sikeresen alakult: fellépett a Broadway-n rock operában és színházi produkciókban, játszott Amerikában és Londonban, Shakespeare darabokban („Szentivánéji álom”, „Makrancos hölgy”). 1980-ban visszatért a Broadway-re, és a „Bent” című produkcióban egy homoszexuális rab alakjának megformálásáért Theatre World Award díjjal tüntették ki.

Játékfilmes karrierje az Oscar-díjas Days of Heaven (Mennyei napok) című filmmel kezdődött 1978-ban, ezzel az alakításával az Oscar-díj olasz megfelelőjét érdemelte ki. További filmjei: Looking for Mr. Goodbar (Nappalokés éjszakák), Diane Keaton partnere; Blood Brothers (Testvérszövetség); John Schlesinger: Yanks (Amcsik) és American Gigolo (Amerikai dzsigoló); az 1982-es kasszasiker An Officer and a Gentleman (Garni-zóna); Breathless (Eláll a lélegzetem); Beyond the Limit (Tiszteletbeli konzul); The Cotton Club (Gengszterek klubja); Power (hatalom); No Mercy (Nincs kegyelem); Miles from Home (A Roberts testvérek).

1990-ben Gere kasszasikert aratott az Internal Affairs (Higgy neki, hisz zsaru) című film korrupt rendőrének megformálásával, és Julia Roberts partnere volt az év legnagyobb bevételét hozó Pretty Woman (Micsoda nő!) című filmben, amely a Legjobb Film Közönségdíját nyerte el. A következő évben Akira Kurosawa japán rendező hívta meg Rhapsody in August című filmje egyik szerepére.

További filmjei: Jon Avnet: Red Corner (Vörös sarok); Michael Caton-Jones rendezésében a remake: The Jackal (A sakál). Gere volt az első színész, aki szerepet vállalt az And the Band Played On (És a zenekar tovább játszik) című HBO filmben, amely Randy Shilts könyvének az adaptációja, az aids első öt évéről Amerikában. 2000-ben újra Julia Roberts partnere volt a Runaway Bride (Oltári nő) című kasszasiker filmben. Ebben az évben mutatták be a Robert Altman rendezésében készült Dr. T and the Women (Dr T és a nők) című filmjét is.

Filmszínészi karrierje mellett Gere képzett zongorista és zeneszerző is. Executive producere volt olyan filmeknek, mint a Final Analysis (Dermesztő szenvedélyek), Mr. Jones (Mr. Jones – Jogában áll meghalni), Sommersby. Több mint húsz éve Őszentsége, a Dalai Láma tanítványa és barátja. Gere számos utazást tett Indiában, Nepálban, Zanskarban és Tibetben, Mongóliában és Kínában. Gere tehetséges fényképész, aki sokat tevékenykedett ezekben az országokban. Első könyve („Pilgrim”), a buddhizmus területén tett 25 éves utazásának képeivel 1997-ben jelent meg. A könyv, amelyhez Őszentsége a dalai Láma írt előszót, Gere személyes víziója erről az ősi, spirituális világról.

Az emberi jogok elkötelezett szószólója, a Gere Foundation nevű alapítvány alapítója, amely számos egészségügyi, oktatási és emberi jogi projektet támogat, különös figyelmet fordítva Tibet népszerűsítésére és veszélyeztetett kultúrájának megmentésére. Az alapítvány közvetlenül is támogatja Őszentségét, a tibeti száműzetésben élő Dalai Lámát és a tibeti nép kultúrájának fennmaradásáért küzd. Gere volt 1987-ben az alapító elnöke a Tibet House nevű szervezetnek New Yorkban. Erről a posztról 1991-ben távozott és a Washington D.C.-ben működő Nemzetközi Kampány Tibetért mozgalom elnökségi tagja, majd 1996-tól elnöke lett. Gere már felszólalt Tibet érdekében a Szenátus Külügyi Bizottsága, a Kongresszus Emberi Jogi Bizottsága, az Európai Parlament, a House International Operations és az Emberi Jogi Albizottság előtt is.


JENNIFER LOPEZ (Paulina)
Jennifer Lopez a kritika elismerését vívta ki a Selena című film címszerepének alakításával, amiért Golden Globe díjra jelölték, majd sikersorozata a Steven Soderbergh rendezésében készült Out of Sight (Mint a kámfor) című filmmel folytatódott, amelyben George Clooney partnere volt. 2000-ben a kasszasiker The Cell (A sejt) című filmben játszott, és 2001-ben történelmet írt, amikor az első olyan művésznő lett, akinek a filmje és a nagylemeze ugyanazon a héten lett listavezető. A The Wedding Planner (Szeretném, ha szeretnél) című filmje, amelyben Matthew McConaughey partnere volt, az ország legnagyobb bevételt hozó filmje volt, míg „J.Lo” című második nagylemeze is a 200-as toplista élén landolt. Legújabb filmjei a Maid in Manhattan (Álmomban már láttalak) című romantikus vígjáték, amelyben Ralph Fiennes, Stanley Tucci, Bob Hoskins és Natasha Richardson játssza a főszerepeket, valamint Kevin Smith Jersey Girl (Apja lánya) című filmje.

2002-ben Lopez elnyerte a „ShoWest Female Star of the Year” címet, továbbá a National Council of La Raza, az ország legnagyobb latin érdekképviseleti szervezet „Az Év Előadóművésze” címet adományozta neki.

Lopez a nagy kritikai sikert aratott Mi Familia című játékfilmmel debütált, ezért az alakításáért Independent Spirit Award díjra jelölték. További filmjei: Oliver Stone: U-Turn (A halálkanyar); Money Train (Pénzvonat); Woody Harrelson és Wesley Snipes partnereként; Francis Ford Coppola: Jack, Robin Williams főszereplésével; Blood and Wine (A nyakék nyomában), Jack Nicholson partnereként; Luis Mandoki: Angel Eyes (Angyali szemek); Michael Apted: Enough (Most már elég) és Anaconda, Jon Voight, Eric Stoltz és Ice Cube partnereként. Woody Allen és Sylvester Stallone mellett ő is hangját kölcsönözte az Antz, (Z, a hangya) című rajzfilmhez.

Legutóbbi filmjei: Lasse Halström: An Unfinished Life (Befejezetlen élet), Robert Redford és Morgan Freeman partnereként; Kevin Smith: Jersey Girl (Apja lánya); és a Legally Blonde (Doktor Szöszi) rendezőjének, Robert Luketicnek a Monster-In-Law című filmje, amelyben Jane Fonda partnere.


SUSAN SARANDON (Beverly Clark)
Susan Sarandon sajátosan egyéni vonzereje és intelligenciája minden általa megformált alakon átsüt. A Bull Durham (Baseball bikák) című filmben nyújtott merész alakításától az Oscar-jelöléseket hozó szerepekig a Thelma and Louise (Thelma és Louise), Lorenzo’s Oil (Lorenzo olaja), The Client (Az ügyfél), Atlantic City című filmekben, és az Oscar-díjat és SAG Award díjat hozó alakításig a Dead Man Walking (Ments meg, Uram!) című filmben.

Sarandon a Joe című játékfilmmel debütált. Korai filmjei közé tartozik a The Great Waldo Pepper (A nagy Waldo Pepper), Lovin’ Molly (Drága Molly), The Front Page (Címlapsztori), és az 1975-ben készült ma már klasszikus kultuszfilm, a The Rocky Horror Picture Show. 1978-ban Brooke Shields anyját játszotta a Pretty Baby című filmben, majd az első Oscar-jelölést hozó Atlantic City következett.

Sarandon további filmjei: King of the Gypsies (A cigányok királya), The Hunger (Az éhség), The Sweet Hearts Dance (Szerelmesek tánca), Compromising Positions, The January Man (Szorul a hurok), White Palace (A gyönyör rabjai), The Buddy System (Szexközelben), A Dry White Season (Forrongó évszak), The Witchs of Eastwick (Eastwicki boszorkányok), Bob Roberts, Light Sleeper (Könnyű altató), Little Women (Kisasszonyok), Safe Passage (Halálhírre várva). Sarandon Paul Newman és Gene Hackman partnere volt a Twilight (Rejtélyes alkony), Julia Roberts partnere a Stepmom (Édesek és mostohák) című filmben, játszotta John Turturro rendezésében készült Illuminata, és Tim Robbins Cradle Will Rock (Broadway 39. utca), Wayne Wang Anywhere But Here (Mindenütt jó), Stanley Tucci Joe Gould’s Secret című filmjében. Ő volt az egyik szinkronhangja az óriási sikerű Rugrats in Paris (Fecsegő tipegők Párizsban) című rajzfilmnek, és narrátora volt Laleh Khadivi női rabokról szóló 900 Women című dokumentumfilmjének. Szerepelt az HBO Earthly Possesions című filmjében, amely Anne Tyler regénye alapján készült. Fellépett Broadway és off-Broadway produkciókban is.

Legutóbbi filmjei: Brad Silberling: Monnlight Mile (Holdfényév), Dustin Hoffman partnereként; Igby Goes Down (Minden jöhet), Jeff Goldblum, és The Banger Sisters (Örök lányok) Goldie Hawn és Geoffrey Rush partnereként. Televíziós filmekben is szerepel. Legújabb filmjei: What’s All About Alfie, Jude Law főszereplésével; Chazz Palminteri: Noel; John Turturro: Romance and Cigarettes.


STANLEY TUCCI (Link Peterson)
A rendkívüli sokoldalúságáról és energiájáról ismert Stanley Tucci legújabb filmje a Steven Spielberg rendezésében készülő The Terminal (Terminál) című film, amelyben Tom Hanks és Catherine Zeta-Jones partnere. A közelmúltban érdemelte ki első Tony-jelölését egy óriási sikerű Broadway fellépésével. Legutóbbi filmszerepei: The Core (A mag); Sam Mendes: Road to Perdition (A kárhozat útja), Tom Hanks, Jude Law és Paul Newman partnereként; Big Trouble (Totál káosz), Tim Allen, Rene Russo, Omar Epps, Janeane Garofolo és Jason Lee szereplésével; Edward Burns: Sidewalks of New York és America’s Sweethearts (Amerika kedvencei), Julia Roberts, John Cusack, Catherine Zeta-Jones és Billy Crystal partnereként. Kenneth Branagh és Colin Firth mellett láthattuk a nagy kritikai sikert aratott Conspiracy című HBO filmben, ezzel az alakításával Emmy- és Golden Globe jelöléseket érdemelt ki Legjobb Mellékszereplő kategóriában. Játszott a The Life and Death of Peter Sellers című HBO filmben is.

Sikeres színészi karrierje mellett Tucci tehetséges író, rendező és producer is. A Big Night (Olasz módra) volt az első olyan film, amelynél egyszerre többféle minőségben is közreműködött. Társ-rendező ás társszerző volt, emellett játszott is a filmben, amely egy egész sor elismerést hozott, így a Waldo Salt Forgatókönyvírói Díjat az 1996-os Sundance Filmfesztiválon, a National Board of Review elismerő díját, a Kritikusok Díját az 1996-os Deauville Filmfesztiválon, az Independent Spirit Award díjat, valamint a New York-i és a Bostoni Filmkritikusok Díját. A második ilyen projektje a The Imposters (Hajó, ha nem jó) című film volt, amelyet ő írt, rendezett, ko-producere volt és játszott is benne. A film az 1998-as Cannes-i Filmfesztivál hivatalos versenyfilmje volt. Legutóbbi rendezői munkája a Joe Gould’s Secret, amelyben szintén játszik is.

Tucci korábbi filmjei: Woody Allen: Deconstructing Harry (Agyament Harry); A Midsummer Night’s Dream (Szentivánéji álom); The Alarmist (A riasztóember); A Life Less Ordinary (Az élet sója); The Daytrippers (A kiruccanók); Kiss of Death (Megérint a halál); Mrs. Parker and the Vicious Circle Mrs Parker és az ördögi kör); It Could Happen to You (Sorsjegyesek); The Pelican Brief (A Pelikán ügyirat), Prelude to a Kiss (Előjáték egy csókhoz); Billy Bathgate (Billy Bathgate – A gengszterinas); In the Soup (A levesben); Slaves of New York (New York rabszolgái).

Golden Globe- és Emmy díjjal ismerték el Walter Winchell, az amerikai pletyka ősatyjának megformálásáért az HBO Winchell című filmjében. Televíziós szerepinek se szeri, se száma: Bull, Equal Justice, Wiseguy, The Equalizer, Thirtysomething (Harmincvalahány), The Street. Steven Brochco Murder One című drámájában nyújtott alakításával Emmy-jelölést érdemelt ki.

Számos sikeres Broadway és off-Broadway fellépést tudhat maga mögött.


BOBBY CANNAVALE (Chic)
Bobby Cannavale nemrég tűnt fel, Tom McCarthy The Station Agent (Az állomásfőnök) című filmjében. Televíziós szerepei révén a legismertebb: Third Watch (Harmadik műszak), 100 Centre Street, Kingpin (Tökös tekés). Pályáját a színházban kezdte, az alábbi rendezőkkel és együttesekkel dolgozott: Lee Strasberg, Naked Angels, Circle Rep, The Public, Williamstown, Roundabout.

Bobby akkor kezdett a televízióban dolgozni, amikor megismerte John Wells-t, és szerepet kapott a Trinity című sorozatban. Ezt követte a Third Watch (Harmadik műszak), és azóta emlékezetes alakítást nyújtott az HBO Sex in the City (Szex New York-ban), Ally McBeal, Oz című sorozataiban is.

Játékfilmes pályájának állomásai: Spike Lee: 3 AM; Kevin Costner: The Postman (A jövő hírnöke; Sidney Lumet: Night Falls on Manhattan (Manhattan-re leszáll az éj) és Gloria; The Bone Collector (A csontember), Angelina Jolie partnereként; Alec Baldwin: The Devil and Daniel Webster (Az ördög és Daniel Webster). Legújabb filmjei: The Guru, Heather Graham és Marisa Tomei partnereként; Washington Heights; Haven, Bill Paxton és Orlando Bloom partnereként; Happy Endings; John Turturro: Romance and Cigarettes.


LISA ANN WALTER (Bobbie)
Lisa Ann Walter klasszikus képzésben részesült színésznő, énekes és komika. Először vígjátéki szerepekben szerzett hírnevet, majd az ABC Life’s Work című sorozatának sztárja lett. A kritika dicsérte a Fox Network My Wildest Dreams című vígjátékában nyújtott alakítását. Legutóbbi szerepei: Emeril, Breaking News, Bruce Almighty (A mindenható), amelyben Jim Carrey és Morgan Freeman partnere volt, Eddie, The Parent Trap (Apád-anyád idejöjjön!).


OMAR BENSON MILLER (Vern)
Omar Benson Miller Curtis Hanson nagysikerű 8 Mile (8 mérföld) című filmjében debütált, amelyben Eminem, a hip-hop művész játszotta a főszerepet. Pályáját a színházban kezdte, de azóta több filmben is szerepelt: Jeffrey Levi: Rabbi; Sorority Boys (Bővér szálló); John Leguizamo: Undefeated (A legyőzhetetlen).


ANITA GILLETTE (Miss Mitzi)
Anita Gillette a Peabody Konzervatórium hallgatója volt, és még csak tinédzser volt, amikor először fellépett a Broadway-n. Ezt további szerepek követték: Chapter Two (Második fejezet), amellyel Tony-jelölést és a Los Angeles-i Drámakritikusok díját érdemelte ki, majd a szerepek hosszú sora, köztük a Cabaret, Carnival, Gypsy, Pocahantas, Sweet Bird of Youth (Az ifjúság édes madara), az utóbbi torontóban, Joanne Woodward partnereként. Több száz off-Broadway és vidéki színházi produkcióban lépett, köztük vannak musicalek, Csehov- és Shakespeare darabok egyaránt.

A moziba járó közönség leginkább a Moonstruck (Holdkórosok) című film Mona szerepében emlékszik rá. Számos híres színész anyjának szerepét játszotta el, egy egész sor ilyen filmet sorolhatunk fel: She’s the One (Ő az igazi), Jennifer Anniston anyja; Boys on the Side (Bárhol, bármit, bármikor), Mary Louise Parker; Larger than Life (Hatalmas aranyos) Bill Murray; Bob Roberts, Jack Black; végül a The Guru (A guru) című filmben Bobby Cannavale szerelmének anyja. Televíziós szerepei közül négy jelentős

 

FanClub
 
Extrák
 
ÜzenőFal
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazás
 
Népszerűségmérő
Indulás: 2004-09-08
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!